Heeft u een vraag?

Stel hem hier

Kunnen wij u helpen?

Wij zijn bereikbaar via:

  • 0485 - 315 163
  • r.lamers@stichting-invitare.nl
Wilt u liever dat wij bellen?

Of stel hieronder uw vraag:

06-03-2020

Jeelo leren voor later



Maandag 9 maart 2020 gaan wij starten met het nieuwe Jeelo thema 'Leren voor later'. In dit project staat het begrip ‘ontwikkeling’ centraal. Mensen ontwikkelen zich persoonlijk, maar ook de samenleving ontwikkelt zich. Bij je ontwikkeling is reflectie op jezelf en op het verleden belangrijk. Kinderen leren dat je vooruit komt door stil te staan, terug te kijken en daarvan te leren voor de toekomst. Het doel van het project Leren voor later is dat leerlingen ontdekken wat hun talenten zijn en wat die van anderen zijn. Ze leren hoe je deze talenten kunt inzetten om doelen te bereiken, jezelf verder te ontwikkelen en daarvan gelukkig te worden.

 

Competenties

In elk project werken groep 1 tot en met 8 aan hun competenties: samenwerken, zorgen, maken, onderzoeken, leren en presenteren. 

De rode draden zijn: 

  • Van talent tot expert: kinderen leren onderzoeken welke talenten ze hebben en hoe ze die kunnen inzetten en ontwikkelen. 
  • Van alleen tot samen: kinderen leren waarom samenwerken belangrijk is, waarom je daarbij afspraken en regels moet maken en taken moet verdelen om elkaars talenten te benutten. 
  • Van verleden tot toekomst: kinderen leren hoe het verleden,  het heden en de toekomst beïnvloedt. 
  • Van goed tot beter: kinderen leren wat het nut is van evalueren en het opstellen van verbeterpunten, zowel op persoonlijk vlak als in een groter verband (vooruitgang van de samenleving).

Groep 1-2

 

Tijdens het thema leren voor later gaan de kinderen van groep 1-2 ontdekken wat hun talenten zijn. Wat kunnen ze goed maar ook wat moeten ze nog leren? Welke beroepen hebben papa en mama en wat kan je later worden? Ze leren spelenderwijs in de rol te kruipen van verschillende beroepen. Maar ook wat er in een restaurant moet gebeuren als je daar werkt en heel belangrijk, hoe de tafel gedekt moet worden. 

Wie weet kunnen we nog echt een restaurantje openen....




Groep 5-6

In dit project staat het begrip ‘ontwikkeling’ centraal. Wat zou je later willen worden? Groep 5-6 zoomt in op beroepen. Hoe zijn beroepen ontstaan? Welke beroepen waren er in de middeleeuwen? 

Hoe zag werken er vroeger uit en hoe ziet dit er nu uit? Zouden robots ons werk in de toekomst overnemen? Om wat meer te weten te komen over opgravingen en archeologie nemen we een kijkje bij museum Ceuclum! 

De kinderen staan stil bij hun eigen interesses en talenten. Als eindproduct maken de kinderen in groepjes een muurkrant over een beroep naar keuze.




Groep 7-8

In groep 7-8 gaan ze leren over Nederlandse koloniën, over de eerste en tweede wereldoorlog, over Nederland en de EU en over de oorlog in Srebrenica. Een rondleiding langs de Kazematten is geregeld en een bezoek aan het Oorlogsmuseum in Overloon. De afsluiting van het thema voor de groep is het deelnemen aan de herdenking op 4 mei in Cuijk. Meer informatie hierover volgt later.

 

 

 

 

Meer weten of persoonlijk advies?

Gegevens