IKC Dassenburcht

Wat is het IKC?

Het Integraal Kind Centrum is een plek waar kinderen naar school, naar de opvang of naar sportactiviteiten gaan. Het kind staat centraal, maar ook ouders en wijkbewoners ontmoeten elkaar hier. Het is een plek waar alle kind gerelateerde onderwerpen voor de wijk Padbroek bij elkaar komen, maar waar ook andere wijkactiviteiten plaatsvinden afgestemd op de behoeften uit de buurt.

Waar staat ons IKC?

Het Integraal Kind Centrum staat tussen Dassenburcht en Hagelkruis in het hart van de wijk Padbroek Cuijk. Het is een centrale locatie in de wijk, tussen samenwerkende basisscholen Harlekijn (INVITARE), De Zevensprong (OPTIMUS) met kinderopvang PSZ Koekepeertje/ BSO Eigenwijs (SPRING). Deze plek biedt, i.c.m. het Beweegpark, mooie kansen om sporten, leren en ontmoeten te combineren.

Voor wie is het IKC, Harlekijn, Zevensprong en SPRING

Basisscholen Harlekijn en Zevensprong hebben hun intrek genomen in het nieuwe gebouw en ook kinderopvang Spring heeft er een plek. Daarnaast is rekening gehouden om hier wijkfuncties in onder te brengen. Mogelijkheden tot fysiotherapie, logopedie, Centrum Jeugd en Gezin worden hier aangeboden voor ouder en kind. Het is een plek die uitnodigt tot leren en ontmoeten.

Zo kunt u denken aan Unik. UniK streeft ernaar dat iedereen kan meedoen in de maatschappij, in onderwijs, werk en dagbesteding. Voor dagbesteding van onze klanten werken we samen met bijvoorbeeld zorginstellingen, wijkcentra en tal van maatschappelijke partners. Met ondersteuning door professionals van UniK dragen onze klanten er hun steentje bij in de horeca, het groen, de facilitaire dienstverlening én natuurlijk voor de gezelligheid. In samenwerking met Gilde Opleidingen bekijken we of zij deelcertificaten kunnen behalen van de entree-opleiding (mbo niveau 1).

Waar kan ik terecht voor meer informatie?

Heeft u een vraag, of wilt u uw kind aanmelden, dan kunt u zich melden tot de directeur van onze school, Ellen Bovee

Telefoonnummer: 0485-315163 / 06-18729649

Emailadres: e.bovee@stichting-invitare.nl