Stichting Leerkracht

De aanpak van Stichting leerKRACHT gebruiken we als middel om ’Elke dag Samen een beetje beter’ te worden en om onze ambities te realiseren in de dagelijkse praktijk zodat het impact heeft op het onderwijs aan ‘onze kinderen’. Wanneer u op deze link klikt komt u meer te weten over de aanpak. https://stichting-leerkracht.nl/aanpak/

Op de Harlekijn is de leerKRACHT-aanpak zichtbaar in de wijze (bord- en werksessies) en ritmiek waarop leerkrachten met elkaar overleggen en samen de lessen voorbereiden. Zij gaan uit van dat wat kinderen nodig hebben en stellen kindgerichte doelen. Deze doelen worden met de collega’s uit hun minibouw of parallelgroep uitgewerkt tot lessen en een planning daarvan. Leerkrachten gaan bij elkaar kijken naar het effect van hun lessen op de kinderen en welk leerkrachtgedrag hierin effectief is.

Onze schoolontwikkeling en innovatie is zichtbaar op ons jaarbord. Dit jaarbord wordt vertaald naar doelen op onze verbeterborden. Daar worden ze omgezet naar lessen.